Το ποτάμι της οργής: το αντιρατσιστικό συλλαλητήριο
Τόσο μεγάλο αντιρατσιστικό συλλαλητήριο πρώτη μου φορά είδα (και όπως, μάλλον, ξέρετε δεν χάνω τέτοιες κινητοποιήσεις τα τελευταία χρόνια).
Υπολογίζω το πλήθος σε περίπου 10.000. Το σημαντικότερο, ωστόσο, ήταν η μαζική συμμετοχή των ίδιων των μεταναστών (μακράν οι περισσότεροι από τους διαδηλωτές). Πράγμα που σημαίνει, ότι παρά τις αντιξοότητες (κρατικοί κατασταλτικοί μηχανισμοί, δολοφόνοι φασίστες που έχουν μάλιστα κοινοβουλευτική κάλυψη) οι μετανάστες αυτοοργανώνονται –πράγμα που, ενδεχομένως, δώσει κουράγιο στους «κουρασμένους» ιθαγενείς Έλληνες.
Υπάρχει, ωστόσο, ένα γεγονός εξαιρετικά θλιβερό, που υπερκάλυψε την όποια αισιοδοξία. Οι πολιτικές οργανώσεις της Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ), για άλλη μια φορά, ουσιαστικά απείχαν (με μοναδική [τιμητική] εξαίρεση το ΣΕΚ –στην περίπτωση που μου διέφυγαν κάποια άτομα από άλλες οργανώσεις, ας με συμπαθάνε!). Ο φασισμός απειλεί ευθέως τη δημοκρατία (ναι, ακόμα και την αστική δημοκρατία…), τις αριστερές οργανώσεις, το κίνημα, αλλά η Αριστερά μοιάζει να αποστρέφει το «πρόσωπό» της. Στρουθοκαμηλίζει.
Για μια ακόμα φορά, η Αριστερά συνολικά, είναι κατώτερη των περιστάσεων. Πρέπει να σας ομολογήσω ότι έφυγα από το συλλαλητήριο με μαύρες σκέψεις. Οι μετανάστες αποτελούν (πάνω) από το 10% του πληθυσμού και θα έπρεπε να αποτελούν «προνομιακό» χώρο της Αριστεράς. Ως χώρος ορατής, πρακτικής, αντίστασης απέναντι στη φασιστική απειλή και την ακροδεξιά μετατόπιση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, η Αριστερά συνολικά, φαίνεται να μην τολμά να θίξει ουσιαστικά το θέμα (γιατί φοβάται είτε εκλογικές απώλειες, αν πάρει το μέρος των μεταναστών με μαζικές κινητοποιήσεις, είτε γιατί το θεωρεί δευτερεύον, αν όχι τριτεύον θέμα).
Το χειρότερο όλων: ακόμα και οι οργανώσεις της Αριστεράς που πράγματι έχουν αντιληφτεί τη σοβαρότητα της κατάστασης, αλληλοκατηγορούνται για το ποια (οργάνωση) φταίει που η Αριστερά, ως σύνολο, απουσιάζει.
Με την Αριστερά ανίκανη να παίξει καθοριστικό ρόλο στο μεταναστευτικό θέμα (και των καθημερινών δολοφονικών επιθέσεων), αφήνεται χώρος στη Χρυσή Αυγή (και τους μπάτσους) να λυσσομανούν. Το αποτέλεσμα είναι οι φασίστες να κερδίζουν διαρκώς έδαφος, ενώ η αμήχανη Αριστερά ελπίζει είτε σε… εκλογικές ρεβάνς είτε σε… «τελική» επαλήθευση των «επαναστατικών ιδεών». Ο ΣΥΡΡΙΖΑ (με εξαίρεση μια συνιστώσα του, τη ΔΕΑ) αρκείται σε… επερωτήσεις στη βουλή, ενώ η ΑΝΤΑΡΣΥΑ (με εξαίρεση το ΣΕΚ) βγάζει «μαχητικές» ανακοινώσεις που κατακεραυνώνουν τους πάντες!
Η ιστορική εμπειρία μέχρι τα σήμερα, έχει δείξει την πλήρη ανικανότητα της Αριστεράς (ρεφορμιστικής και επαναστατικής [τι σημαίνει αυτό άραγε;]) να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη φασιστική απειλή.
Η ιστορία θα επαναληφθεί; Απ’ ότι φαίνεται μάλλον…
Άγγελος Καλοδούκας
Category: Χωρίς κατηγορία
Δεν ήμουν στην πορεία καθώς δεν βρίσκομαι στην Αθήνα. Αν μπορώ να κρίνω πάντως, από αυτά που διαβάζω και βλέπω στον ιστό, στα συνθήματα, στα πανό και στα πλακάτ κυριαρχούσε το θρησκευτικό στοιχείο. Δεν ξέρω αν γι” αυτό ευθύνεται η ελλειπής παρέμβαση της αριστεράς ή η «αλλοπρόσαλη» παρέμβαση των ΣΕΚιτών που για ακόμα φορά τα έκαναν μαντάρα.
Για να προλάβω τις αντιδράσεις, εκτιμώ και σέβομαι τις προσπάθειες του συγκεκριμένου χώρου και στεκόμαι αλληλέγγυος μαζί του ενάντια στην στοχοποίηση του από ναζι, κράτος και ΜΜΕ αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι είναι υπεράνω κριτικής.
Πιστεύετε ότι οι ξένοι που συμμετείχαν ήταν αντιρατσιστές ή μήπως φανατικοί ισλαμιστές; Πολύ φανατισμένους τους βλέπω, τι είναι τα συνθήματα που φωνάζουν???
Αφου είναι τοσο προοδευτικοί άνθρωποι με σεβασμό στα ανθρωπινα διακαιώματα κτλ που βρίσκονται αυτη την στιγμή η γυναίκες τους? Γιατι στην πορεία ουτε μία δεν φαίνεται, παρακαλώ δημοσιευστε αν έχετε φωτογραφίες που να δείχνουν την συμμετοχή των γυναικών τους στο κίνημα
Ας φανούμε νηφάλιοι καταλαβαίνοντας το μεταναστευτικό χαρακτήρα.
Κατά κύριο λόγο οι μετανάστες είναι άνδρες νεαρής ηλικίας που μεταναστεύουν προκειμένου να στηρίξουν τις οικογένειες τους πίσω στην πατρίδα και αργότερα πολλοί από αυτούς θα καλέσουν τις οικογένειες τους αργότερα, αν υπάρχουν οι όροι εργασίας ελευθερίας νομιμότητας που θα εξασφαλίσουν την στέρεη και ασφαλή παραμονή τους στην χώρα υποδοχής.
Συνήθως οι μετανάστες πρώτης γενιάς έρχονται προσωρινά (τουλάχιστον σαν αρχική επιδίωξη) με σκοπό μετά από μερικά χρόνια εργασίας να μαζέψουν ένα μικρό κομπόδεμα και να επιστρέψουν στις χώρες καταγωγής και εκεί να αποκατασταθούν οικονομικά (ένα μικρό μαγαζί, μερικά χωράφια) και να συνεχίσουν την κοινωνική τους ζωή από εκεί που σταμάτησε.
Σε συνθήκες που η μετανάστευση έχει πολλά ρίσκα, τα δρομολόγια Πακιστάν Ελλάδα, τα νερά του Αιγαίου, τα ναρκοπέδια και η Frontex στον Έβρο, το κατά κεφαλή κόστος στους δουλέμπορούς, η ανασφάλεια εργασίας σε περίοδο κρίσης και τώρα τα ανθρωποκυνηγητά της ΕΛΑΣ και τα μαχαιρώματα από την Χρυσή Αυγή, το να φέρεις την γυναίκα σου δεν αποτελεί την πλέον σοφή επιλογή.
Ταυτόχρονα πολλοί μετανάστες δεν επιλεγούν την Ελλάδα ως τελικό προορισμό τους αλλά ως ενδιάμεσο – άσχετα αν παγιδεύονται από το Δουβλίνο ΙΙ – και ακόμα προσμένουν σε μία άλλη χώρα όπου θα μπορέσουν να σταθεροποιηθούν καλύτερα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος των προερχόμενων από Πακιστάν και Μπαγκλαντές κουβαλάνε μαζί με την απελπισία τους και τις κοινωνικές τους παραδόσεις (θρησκευτικότητα, θέση της γυναίκας στην κοινωνία κλπ) αλλά ας θυμηθούμε το ελληνικό μεταναστευτικό ρεύμα των αρχών του αιώνα δεν διαφέρουν και πολύ, όπως επίσης και την άποψη των μεταναστών από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης για τον σοσιαλισμό.
Ιστορικά οι μετανάστες δεν αποτελούν το πιο προοδευτικό τμήμα της εργατικής τάξης, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει όταν συνδεθούν δημιουργικά με το ντόπιο εργατικό κίνημα και την αριστερά, δείτε για παράδειγμα στα συνδικάτα στις ΗΠΑ στον μεσοπόλεμο και στην Δ. Γερμανία τις μεταπολεμικές δεκαετίες. Όταν ο μετανάστης εργάτης νιώσει την γνήσια υποστήριξη από το ντόπιο εργάτη να τον στηρίζει μέσα από το σωματείο και τις οργανώσεις της αριστεράς δίπλα του να τον οργανώνουν ισότιμα θα μπορέσει να σκεφτεί και να αποβάλλει τις όποιες καθυστερημένες ιδέες κουβαλάει του από την πατρίδα του. Οι ιδέες δεν αλλάζουν περνώντας ένα σύνορο αλλά με τους αγώνες για καλύτερα μεροκάματα, περισσότερα δικαιώματα, για ανατροπή της εκμετάλλευσης.
Αντί λοιπόν να ψάχνουμε να βρούμε γυναίκες στις διαδηλώσεις να μας ενοχλούν τα όποια συνθήματα φωνάζουν στην γλώσσα τους οι πλέον καταπιεσμένοι κατατρεγμένοι και σήμερα μαχαιρωμένοι εργάτες, ας μείνουμε στην ουσία των ημερών.
Κυβέρνηση κόμματα ΜΜΕ μετατοπίζονται ολοένα και πιο δεξιά δίνοντας φερεγγυότητα και χώρο στους δολοφόνους της ΧΑ. Ένας στους δέκα εργάτες είναι μετανάστης πολλοί από αυτούς έρμαια του κάθε μπάτσου.
Τα συνδικάτα ούτε πριν ούτε τώρα αντιμετωπίζουν τους μετανάστες συναδέρφους τους ισότιμα.
Το σύνολο της Αριστεράς (με την τιμητική εξαίρεση ΣΕΚ, ΟΚΔΕ, ΔΕΑ) να μην θέλουν να αντιμετωπίσουν το θέμα (επερωτήσεις στην Βουλή και κραυγαλέες ανακοινώσεις δεν προστατεύουν τον μετανάστη).
Αν έκανα κριτική στην διαδήλωση αυτή θα ήταν ότι μόνον με διαδηλώσεις (που είναι εργαλεία εμφάνισης και όχι πάλης) δεν γίνεται τίποτα. Σαφώς οι εργάτες μετανάστες που βρέθηκαν εκεί τονώθηκαν και ενθαρρύνθηκαν βρίσκοντας τον εαυτό τους μέσα σε μια μεγάλη συλλογικότητα (διαδήλωσης έστω), αλλά πρέπει να οργανώσουν την αυτοάμυνά τους να διεκδικήσουν οργανωμένα την ένταξή τους σε συνδικάτα και οργανώσεις της αριστεράς και να αντιδράσουν δυναμικά στις επιθέσεις της ΧΑ. Εκεί είναι που το ΣΕΚ αυτή την στιγμή δεν κάνει, αυτή είναι ίσως η μόνη ‘«αλλοπρόσαλη» παρέμβαση των ΣΕΚιτών’.
Το αν θα κουβαλούν το Κοράνι μου είναι αδιάφορο σε αυτή την συγκυρία όσο βλέπω σε κάθε έναν από αυτούς ένα εργάτη κυνηγημένο δαρμένο πνιγμένο. Αν το παίζουμε ιδεολογικοί Σέρλοκ Χολμς, στο τέλος θα κάνουμε παρέμβαση στην παρέα μας και όχι στην εργατική τάξη και η μόνη ανατροπή θα είναι στο χρώμα των τοίχων.
τι είναι αυτά που λέτε?
εγώ που ήμουν στη πορεία και ρώτησα διάφορους διαδηλωτές απο το πακισταν σχετικά με το περιεχόμενο των συνθημάτων μου είπαν πως φώναζαν «οτι οι πακιστανοι είναι τίμιοι άνθρωποι» και ενάντια στο ρατσισμό.
τώρα αν έπαιζαν και κάποια συνθήματα θρησκευτικού περιεχομένου τι να σας πω προσωπικά το θεωρω δευτερεύον.
είναι ντροπή να γίνονται κάθε μέρα δολοφονικές επιθέσεις απο ναζιστές (που να θυμίσω έχουν πάρει μισό εκατομμύριο ψήφους) κ εμείς να σεχτάρουμε και να κράζουμε τους μετανάστες που απ οτι φάνηκε ένα απλό κάλεσμα περίμεναν για να εκφράσουν την οργή τους.
και ας δούμε λιγο και τα δικά μας. δεν είδα για παράδειγμα να μας πείραξαν τόσο πολύ οι ελληνικές σημαίες στις ΕΛΛΗΝΙΚΕς διαδηλώσεις του συνταγματος. τότε η πλειοψηφία της αριστεράς έλεγε πως θα τα χεις κι αυτά όταν ο λαός κατεβαίνει στο δρόμο, μίλαγε για καθυστέρηση συνείδησης κτλ. βέβαια όλές αυτές οι ιστορίες οδήγησαν εν τέλει στην υποβάθμιση του ταξικού χαρακτήρα της επίθεσης και στην ανασυγκρότηση μιας ¨»εθνικής υπερηφάνιας¨» που είδαμε που μπορεί να οδηγήσει…..
τέλος πάντων για να μη πολυλογώ δύο μέτρα και δύο σταθμά και όσον αφορά τους ελιτισμούς και τις ανωτεριστικες οριενταλιστικές στάσεις έχουμε καθώς φαίνεται αύθονες.
Ήμουν στο συλλαλητήριο διότι είμαι στην Αθήνα. Κατάφερα να πάω πάνω-κάτω 2-3 φορές σε όλη τη γραμμή της πορείας και είδα τα πράγματα από πολλές πλευρές. Όντως, οι μετανάστες που συμμετείχαν ήταν όλοι τους νεαροί άντρες. Τα πλακάτ που κρατούσαν ήταν κυρίως στα Ελληνικά και έγραφαν διεθνιστικά, αριστερά, εργατικά συνθήματα. Ωστόσο, από το ύφος τους, και λίγη μετάφραση που μου έκανε ένας διαδηλωτής όταν του το ζήτησα, κατάλαβα ότι αρκετά από αυτά που φωνάζουν έχουν θρησκευτικό περιεχόμενο. Δηλαδή, προτάσσουν ως μείζον θέμα τις προσβολές προς τη θρησκεία και το Μωάμεθ και τις δυσκολίες τους στην άσκηση των θρησκευτικών τους καθηκόντων, χωρίς να ασχολούνται τόσο άμεσα με τα πραγματικά τους προβλήματα (ρατσισμός, ανεργία, φτώχεια).
Αυτή η περίεργη συμμαχία αριστερών/προοδευτικών/κλπ. με ισλαμιστές δεν είναι και τόσο περίεργη, αφού δεν συμμαχούμε με ισλαμιστές σαουδάραβες πετρελαιάδες, αλλά με ισλαμιστές εργάτες, μετανάστες και γενικά ανθρώπους που ζουν ανάμεσά μας, ανθρώπους του λαού. Η θρησκεία τους παρέχει το συμβολικό και εκφραστικό σύστημα για να διαμαρτυρηθούν, όπως ακριβώς κι εμείς χρησιμοποιούμε το λεξιλόγιο της παλιάς αριστεράς για να εκφράσουμε τα ίδια πράγματα. Και το λεξιλόγιο της παλιάς αριστεράς μπορεί να μην ξυπνά και τόσο ευχάριστες αναμνήσεις σε Άραβες και Αφγανούς… Στην ουσία, όμως, παλεύουμε για το ίδιο πράγμα, διότι υποφέρουμε από τους ίδιους δυνάστες, κι αυτό πιστεύω ότι το νιώθαμε όλοι όσοι ήμασταν εκεί εχθές.
Τέλος, δεν μπορούσα να μη φέρω στο μυαλό μου τις μεγάλες πορείες του Φλεβάρη και του Οκτώβρη, με μισό εκατομμύριο κόσμο στην κάθε μία. Εκεί μπορούσες να δεις άνδρες και γυναίκες εργαζόμενους, συνταξιούχους, άνεργους που έχουν πατήσει τα 30 ή και τα 40, ανθρώπους που απολύθηκαν σε μεγάλη ηλικία μετά από χρόνια εργασίας, οτιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς, εκτός από νέα παιδιά. Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις οργανωμένων ή ανέντακτων φοιτητών που μπορεί να τους συναντούσες σποραδικά εδώ κι εκεί, αλλά η πλειοψηφία τους είχε πάει για καφέ ή στη βιβλιοθήκη της σχολής για διάβασμα (είχαν και εξεταστική τα πουλάκια μου). Δεν τους περνάει από το μυαλό ότι σπουδάζουν ανεργία, και ότι το πτυχίο τους δε θα αντιπροσωπεύει τίποτα περισσότερο από 4 όμορφα χαμένα χρόνια, αν δεν έρθουν να αγωνιστούν μαζί μας;
Οι μελαψοί μετανάστες δεν έχουν την πολυτέλεια να κρύβουν τους νέους τους σε απομονωμένους ακαδημαϊκούς μικρόκοσμους. Με τα μέτρα που πάρθηκαν και θα παρθούν, ούτε κι εμείς θα την έχουμε πλέον. Κι αν υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε αυτό τον κόσμο, είναι οι οργισμένοι, αφυπνισμένοι νέοι, ντόπιοι και ξένοι.
εχω αρχισει να αμφιβαλω κι εγω ο ιδιος για το αν πρεπει να κατεβαινω σε παρομοιες πορειες…
κάτι ο θρησκευτικος φανατισμος,κατι οι 2 συντροφοι που εφυγαν υποβασταζομενοι και αιμοφυρτοι μετα την επιθεση της ομάδας περιφρουρησης των μεταναστων (ενας εκ των οποίων φιλος μου,αρχισαν να τον χτυπουν οι μεταναστες στα καλα καθούμενα και χωρις να προηγηθει τιποτα)….
@gortynios: Σύντροφε αφού δεν ήσουν καν στην πορεία, από που αντλεις τη σιγουριά ότι οι ΣΕΚίτες τα έκαναν μαντάρα? Αφήστε όλοι τις θλιβερές υπεκφυγές περί θρησκευτικότητας και βουτήξτε στο κίνημα.
σιγά ρε συνειδητοί επαναστάτες, κατουράτε και λίγο. και διαβάστε και λίγο κοράνι, δεν κάνει κακό.
Οι περισσότεροι εν λόγω μετανάστες δε νομίζω πως ονειρεύονται κατάλυση του Κράτους -ζητάνε άλλωστε χαρτιά- ούτε είναι άθεοι μιας και είναι πιστοί μουσουλμάνοι. Τωρα εαν κάποιοι πρόβαλαν στον κοινό τους αγώνα τα περί θεολογίας της «συντεταγμένης προλεταριακής επανάστασης» και ξαφνικά ανακάλυψαν κι εναν άλλον κόσμο, ας πρόσεχαν.
Για τους μουσουλμάνους οι ανθρωποι διαιρουνται σε «ομοθρησκους και μη». Αυτό δε σημαίνει οτι καποιος πρεπει να ειναι Ισλαμοφοβικός αλλά να εχει υπόψην γιατι πανε πακέτο κάποια διαφορετικά χούγια και αντιλήψεις . Όποιος νιώθει άβολα με αυτή την πραγματικότητα καλά κάνει, μπας και αποβάλει τα «αριστεριστικα ταμπού» του και καταλάβει οτι αυτός ακριβώς είναι ΕΝΑΣ απο τους παράγοντες που οι μουσουλμάνοι ήταν πιο «ξένοι» για τους ντόπιους απο άλλους μεταναστες πχ πρώην ανατολικό μπλοκ.
Αυτό δεν αλλάζει κάτι ως προς το πρόταγμα, δηλαδή τα ίσα δικαιώματα για όλους, ωστόσο κανείς οφείλει να μην είναι στον κόσμο του και να λαμβανει υπόψην του καποιες υπαρκτες αντιθεσεις…για τις οποιες η καραμελα του κακου κεφαλαιου δεν εχει να κάνει. Αν δεν τις λαβει, δεν κατανοεί σωστα τους συσχετισμους και πολύ απλά είναι κατώτερος των περιστάσεων.
Είναι θλιβερό οι φασίστες να κάνουν ντου στα τζαμιά, να χτυπάνε, να ρίχνουν μέσα δακρυγόνα και να γράφουν γαμιέται το κοράνι και κάποιοι να στραβομουτσουνιάζουν γιατί οι πακιστανοί φωνάζουν αλαχ ουακμπάρ…
Είναι θλιβερό τα ΜΑΤ να σταματάνε πούλμαν να συλλαμβάνουν κόσμο που ερχόταν για τη διαδήλωση και κάποιοι να καταγγέλουν τους μετανάστες από τη διαδήλωση ότι τους πλάκωσαν…
Είναι θλιβερό στη χώρα του Σαμαρά και του Ανθιμου κάποιοι να κρούουν τον κίνδυνο του ισλαμισμού που θα τον φέρουν οι πακιστανοί από τα υπόγεια τζαμιά του κέντρου της Αθήνας…
Είναι θλιβερό να ζεις στην Ελλάδα, να είσαι αντιρατσιστής και να διαμαρτύρεσαι για το ότι οι πακιστανές δεν είναι στην πορεία.Πάει να πει ότι δεν έχεις ιδέα για τους άθλιους μεταναστευτικούς νόμους της Ελλάδας ή μήπως τις κρύβουν στα σπίτια τους;
Είναι θλιβερό, τέλος, να νομιζουν κάποιοι ότι οι μετανάστες είναι παιχνιδάκια, κουκλίτες για να τις χτενίζουν, να τις κανακεύουν ώστε να κοιμούνται κάθε βράδυ με ήσυχη συνείδηση ότι έκαναν το καλό – φτάνει να είναι και αυτοί καλά παιδιά όμως, ε, clean cut, όχι τώρα να πιστεύουν σε αλλάχ και τέτοια…
Εγώ παρήγγειλα χωρίς τζατζίκι, να τον παρετε πίσω και να μου φέρετε ένα καινούργιο…
Καλά τα λέει ο giorgos. Αν δεν μας αρέσουν «αυτοί» οι μετανάστες τότε να παραγγείλουμε άλλους που θα είναι πιο αριστεροί, αν όχι αντιεξουσιαστές, να μην έχουν μακριά μούσια και κοντά μαλλιά αλλά το ανάποδο (για να ταιριάζουν με το δικό μας αναρχοαυτόνομο λουκ) και κυρίως να μην πιστεύουν σε κανένα θεό παρά μόνο σε αυτό που πιστεύουμε εμείς οι «άθεοι» της Δύσης: στην κατανάλωση και τον ατομισμό.
Επειδή βρέθηκα ανάμεσα στους Πακιστανούς την περασμένη Παρασκευή αυτό που είδα ήταν χαμογελαστά πρόσωπα, ανθρώπους αποφασισμένους να αντιδράσουν (επιτέλους) στη φασιστική επιδρομή των ανθρωποειδών της ΧΑ αλλά και κάτι άλλο. Είδα επίσης να δείχνουν τέτοιο σεβασμό στις λιγοστές (ελληνίδες) γυναίκες που βρέθηκαν στην πορεία, που δεν έχω δει ποτέ σε «δική μας» πορεία.
Η κινητοποίηση της περασμένης Παρασκευής ήταν το μόνο αισιόδοξο μήνυμα που άφησε πίσω του το καλοκαίρι του 2012 στην Ελλάδα.
εσπασαν 2 συντροφους στο ξυλο στα καλά καθούμενα (ας πουμε οτι ηταν παρεξηγηση και ας μην ασχοληθούμε)…
ξέρουμε όλοι πού οδηγεί ο θρησκευτικος φανατισμος…
Θρησκευτικος φανατισμος=φασισμος,δεν εχω καμοια ορεξη να βοηθίσω την ανοδο του φασισμου απο όποια μερια κι αν προερχετε,ειμαι ορκισμενος αντιφασιστας
Ημουν και εγώ εκεί (απο τους τυχερούς).Και είμαι πολυ χαρούμενος για το οτι επιτέλους με όοοσα προβλήματα μπορεί να έχει μια τόσο δικαιολογημένα ΟΡΓΙΣΜΕΝΗ διαδήλωση, το κέντρο της α8ήνας είχε πραγματικά ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ πρόσωπο…. Καταπληκτικές φώτο συν/φε αριστούργημα με την μουσική επιλογή!!!! Πάντα τέτοια
ΥΓ Η αριστερά έχει 8έματα και το γνωρίζουμε..πολυ καλά Απλά μην τσουβαλιάζουμε τα πάντα πίσω απο ταμπέλες αριστερές. Την ερώτηση σου 8α την 8εωρήσω ρητορική (ρεφορμιστική και επαναστατική) Η δράση είναι αυτή που μας ξεχωρίζει…..