Σχεδιάζουν την κατάργηση της δωρεάν εκπαίδευσης
ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΟΝΤΩΝΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
«Το επόμενο βήμα θα είναι να κάνουν κατάληψη και απεργία πείνας»
Δήλωση της Άννας Διαμαντοπούλου στο RealFm, για τις κινητοποιήσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών ενάντια στις συγχωνεύσεις
Πριν προλάβουν να δημοσιευτούν τα αποτελέσματα της συνόδου της ευρωζώνης όπου η κυβέρνηση και οι ευρωπαίοι εταίροι της παραδέχτηκαν την αποτυχία του Μνημονίου, αλλά αποφάσισαν την επιμήκυνση του χρέους και την επέκταση της αντικοινωνικής πολιτικής ως το 2024, η νεοφιλελεύθερη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1523 σχολεία σε 672, καταργούνται δηλαδή 851 σχολεία! Επιπλέον υποβιβάζονται 157 δημοτικά και 92 νηπιαγωγεία. Στα νούμερα αυτά δεν συμπεριλαμβά-νονται τα εκατοντάδες ολοήμερα τμήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία τα οποία επίσης καταργούνται. Χιλιάδες παιδιά θα στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα ενώ περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας καταργούνται.
Η πολιτική των περικοπών και στην εκπαίδευση (μετά από την Υγεία και την κοινωνική Πρόνοια) ξεδιπλώνει τις αποφάσεις του ΔΝΤ και της ΕΕ για το φθηνό, πειθαρχημένο σχολείο της αγοράς.
ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μεγάλοι χαμένοι σε όλη αυτή την ιστορία είναι τα παιδιά, οι μαθητές που καταδικάζονται που θα στριμωχτούν στα υπεράριθμα τμήματα, σε ακατάλληλα διδακτήρια, χιλιόμετρα μακριά από το σχολείο που λειτουργούσε στη γειτονιά τους, με προγράμματα που αντικαθιστούν τη γνώση από την πληροφορία και την δεξιότητα.
Χαμένοι και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί αφού με τον τρόπο αυτό «εξοικονομούν» (στο υπουργείο) εκπαιδευτικούς, άρα δε χρειάζονται μόνιμους διορισμούς, αλλά ούτε πολλούς αναπληρωτές, μιας και αυτό το ρόλο θα παίζει ο εφεδρικός στρατός των εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται στη «διάθεση» των διευθύνσεων και των περιφερειών -χωρίς οργανική θέση- με δικαίωμα να τους μετακινούν όπου θέλουν.
Χαμένοι και οι γονείς οι οποίοι θα βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα λειτουργικά έξοδα και τα μεταφορικά για και να μάθουν τα παιδιά τους γράμματα.
Ευθύνη βέβαια στο «καλλικρατικό» εκπαιδευτικό τοπίο που δημιουργείται δεν έχει μόνο η κυβέρνηση. Άξιοι συμπαραστάτες της και όλα εκείνα τα στελέχη, περιφερειάρχες, διευθυντές εκπαίδευσης, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι και μέλη δημοτικών συμβουλίων που έκαναν τη βρόμικη δουλειά και νομιμοποίησαν με τις «προτάσεις» τους αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Ευθύνη έχει και ο υποταγμένος συνδικαλισμός της πλειοψηφίας της ΔΟΕ που δήλωνε στις ανακοινώσεις της «την ανάγκη συζήτησης για διορθωτικές κινήσεις» και δεν έχει προχωρήσει -ακόμη και τώρα-σε καμιά ουσιαστική κίνηση απόκρουσης της επίθεσης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στελέχη του, νυν και πρώην, συμμετέχουν στο σχεδιασμό είτε ως σημερινά στελέχη της εκπαίδευσης είτε ως σύμβουλοι χωρίς θεσμικό ρόλο, είτε ως μέλη δημοτικών – διαμερισματικών συμβουλίων.
ΦΤΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ….
Με δαπάνες στο 2,75% του προϋπολογισμού στο χαμηλότερο επίπεδο της μεταπολίτευσης και χρηματοδότηση για λειτουργικά έξοδα στο 40% του μέσου όρου της τελευταίας δεκαετίας.
…ΠΕΙΘΑΡΧΗΜΕΝΟ…
Με εκπαιδευτικούς αποξενωμένους από την ίδια τους την εργασία τους και το περιεχόμενό της, που δε θα έχουν λόγο στη σύνταξη των αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων, με αντικατάσταση των βιβλίων από ψηφιακές φωτοτυπίες, υποταγμένους στη βούληση του διευθυντή – αξιολογητή, χωρίς ρόλο στο σύλλογο διδασκόντων και την επιβολή της κρατικής παιδαγωγικής από τους συμβούλους-αξιολογητές της παιδαγωγικής καθοδήγησης, των 800σίων σχολείων της ατελείωτης 35άωρης παιδικής υπερεργασίας, των διδακτικών πακέτων, των μεντόρων και των κουπονιών, ….της διάλυσης, ουσιαστικά, κάθε μορφωτικής διαδικασίας. Με μισθούς που θα αποδίδονται στους εκπαιδευτικούς μέσα από «δαιδαλώδεις» αξιολογικές-χειραγωγικές διαδικασίες.
…ΕΥΕΛΙΚΤΟ…
Με ελαχιστοποίηση της μόνιμης εργασίας, αναπληρωτές απλήρωτους και ελαστικά εργαζόμενους από προγράμματα ΕΣΠΑ, χωρίς εργασιακή ασφάλεια, με δραματική μείωση των οργανικών θέσεων, με αδύνατη τη μετάθεση και την απόσπαση, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να μετακινούνται όπου υπάρχει «υπηρεσιακή ανάγκη».
…«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ»…
Με πλήρη εξάρτηση από τους υπερχρεωμένους δήμους, που δε θα μπορούν να συντηρήσουν ούτε τα μισά σχολεία και τις παρεμβάσεις των δημάρχων που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα αυξάνουν τα ανταποδοτικά τέλη ή ακόμα και θα καλούν τους γονείς να πληρώνουν για τη λειτουργία τους.
…ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
Οι καταργήσεις σχολείων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αποτελεσματικότητα της κάθε σχολικής μονάδας. Το κάθε σχολείο θα τρέχει να βρει τα δικά του προγράμματα και το χρηματοδότη του χορηγό για να λειτουργεί κάτω από επιχειρηματικά συμφέροντα. Αν δεν τα καταφέρνει θα κλείνει ως αποτυχημένο, όπως στο αγγλοσαξωνικό παράδειγμα. Οι εκπαιδευτικοί θα μετακινούνται (ή θα απολύονται), ενώ οι γονείς των παιδιών με τα κουπόνια στο χέρι θα ψάχνουν να βρουν το «καλύτερο» σχολείο.
Τίποτα δεν τέλειωσε…
Όλα κρίνονται από τη δυναμική αντίδραση ΟΛΩΝ ΜΑΣ…
Το προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία των συλλόγων εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων έγιναν εκατοντάδες συγκεντρώσεις –διαμαρτυρίες σε γραφεία εκπαίδευσης, περιφερειακές διευθύνσεις, δημοτικά συμβούλια. Γονείς κι εκπαιδευτικοί, με πρωτόγνωρο τρόπο, ανέδειξαν ένα κίνημα αντίστασης στην αντιεκπαιδευτική λαίλαπα, υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και κατόρθωσαν να δεσμεύσουν δημοτικά συμβούλια και δημάρχους να κρατήσουν αποστάσεις από τις σχολειοκτόνες αποφάσεις.
Ο αγώνας συνεχίζεται καθημερινά. Σύλλογοι διδασκόντων, σύλλογοι εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και σύλλογοι γονέων με συντονισμό να αναδείξουμε ένα παλλαϊκό κίνημα Παιδείας για την ανατροπή του σκοταδισμού της αγοράς, του Μνημονίου και της κυβέρνησης.
Ακούραστοι, με δυναμικές, αποφασιστικές μορφές ανυπακοής και πάλης, θα αγωνιστούμε για:
· Να ανακληθεί το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Καμία κατάργηση-συγχώνευση σχολείων, τμημάτων και μετακίνηση μαθητών σε άλλα σχολεία.
· Καθιέρωση 20 μαθητών ανά τμήμα και 15 μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στις Α’, Β’ τάξεις. 2 προς 25 αναλογία στα μειονοτικά σχολεία
· Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π.
· Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 3848
· Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, γυμναστές, ειδική και αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ) και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες.
· Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
· Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο
· Διεύρυνση του θεσμού της μετεκπαίδευσης. Όχι στην «επιμόρφωση – συμμόρφωση».
Όλοι, όλες, την Παρασκευή 23 Μάρτη στις 12.30, στις Συγκεντρώσεις στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Category: Εργατικά
Αυτό που γίνεται με τα Νυχτερινά σχολεία ξεπερνάει τα όρια της κοινωνικής αναλγησίας. Είναι απ΄ευθείας ταξική επίθεση. Καταργούν το 5ο Νυχτερινό Γυμνάσιο – Λύκειο. Το κλείνουν γιατί είναι «μικρό». Που θα φοιτήσουν τα εργαζόμενα παιδιά από τη νέα χρονιά όχι απλά δεν τους νοιάζει αλλά τολμάνε να το αντιμετωπίζουν και με χαμόγελο ειρωνείας σαν αυτό του «κ» Κουμέντου σήμερα. Σε αυτό το σχολείο φοιτούν και δύο ανήλικες μητέρες. Η μία έρχεται με το 8 μηνών κοριτσάκι της στην αίθουσα προσπαθώντας να τελειώσει το Γυμνάσιο! Ποιο παιδαγωγικό κριτήριο και ποια «προσπάθεια για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση», όπως τολμά να λέει ο Πεταλωτής, εφαρμόζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτού του σχολείου σε μια από τις πιο λαϊκές γειτονιές της Αθήνας: Κολωνός – Ακ. Πλάτωνος;ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΤΕ ΣΕ ΔΙΑΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΝΑΛΓΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.
Να παραθέσω και το αντίστοιχο κείμενο από τις ΣΥΝΕΚ;
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ
Στις 14 Μάρτη η Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε επίσημα τις -αρχικές της- προθέσεις σχετικά με τις καταργήσεις σχολείων: σε πρώτη φάση λοιπόν και για… «το καλό του μαθητή» θα κλείσουν 1933 σχολεία, εκ των οποίων 410 στη δευτεροβάθμια! Η κυβέρνηση έχει το θράσος να ειρωνεύεται γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές λέγοντας ότι η κατάργηση του 13% των γυμνασίων και ΓΕΛ της χώρας κι η γενίκευση των τμημάτων με 30 παιδιά, γίνονται με γνώμονα το όφελος των μαθητών! Τόσο η κοινή λογική όσο και επιστημονικές έρευνες κατατείνουν βέβαια στο ότι ο μικρότερος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα όσο και το μικρότερο μέγεθος των σχολικών μονάδων είναι αποφασιστικοί παράγοντες για την αποδοτικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι συγχωνεύσεις φέρνουν:
αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
σπατάλη χρόνου και ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους,
διακινδύνευση της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών, λόγω των συχνών οδικών μετακινήσεών τους,
πιθανή ερήμωση χωριών που θα μείνουν χωρίς σχολείο, αφού αρκετοί από τους γονείς θα μετακομίσουν ώστε να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση
ακατάλληλες για διδασκαλία αίθουσες, αφού η ανεπάρκεια των υποδομών είναι πιθανό να οδηγήσει πολλά σχολεία σε χρήση λυόμενων.
Και τα χειρότερα έρχονται. Δεν τελείωσε εδώ το καταστροφικό της έργο η κυβέρνηση. Νέος κύκλος συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων μας περιμένει την επόμενη χρονιά. Ήδη οι καταργήσεις ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, των ειδικών σχολείων, που έτσι και αλλιώς είναι στο στόχαστρο, παραπέμφθηκαν για την επόμενη χρονιά. Και όχι μόνον αυτό. Για τα σχολεία που κατάφερε το εκπαιδευτικό κίνημα, με τις κινητοποιήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, να μην συγχωνευτούν εφέτος είναι σίγουρο πως το Υπουργείο Παιδείας θα επανέλθει.
Το έσχατο επιχείρημα της κυβέρνησης, το μόνο που μπορεί να έχει κάποια «πέραση», είναι η δήθεν αναγκαία εξοικονόμηση χρημάτων. Αλλά κανείς δεν μας έχει δώσει λογαριασμό για τα 4.500.000 ευρώ που ξόδεψε το Υπουργείο για μία διαφήμιση του…ΕΣΠΑ ή περισσότερο για τα 108 δις που έχουν δοθεί στους τραπεζίτες μέσα σε ενάμιση χρόνο από Καραμανλή και Παπανδρέου. Όταν δίνουν επιπρόσθετες επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές σε αυτούς που επίσημα εμφάνισαν πάνω από 4 δις κερδοφορία τα έτη 2009-2010. Όταν, σύμφωνα με την Τράπεζας της Ελλάδας, η συνολική περιουσία, των τραπεζών εκτινάχτηκε από 233 δισ. το 2000, στα 579 δισ. ευρώ το 2009 -δεν μπορούν να επικαλούνται ότι «λεφτά δεν υπάρχουν». Και τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πάμπολλα για εφοπλιστές, εργολάβους κλπ κλπ.
Η επίθεση δεν αφορά βέβαια μόνο τις καταργήσεις σχολείων. Το επόμενο διάστημα, με την οικονομική και διοικητική υπαγωγή μας στους Δήμους, σκοπεύουν, κατά τα αποτυχημένα πρότυπα άλλων χωρών, να μετατρέψουν την Παιδεία σε κάτεργο: με φοβισμένους «αξιολογούμενους» μη μόνιμους καθηγητές που κάνουν δεύτερες δουλειές και διογκούμενη σχολική αποτυχία. Ας δούμε τη Δανία των ατομικών συμβάσεων εργασίας όπου για να… αντέξουν οικονομικά οι Δήμοι, έχει αυξηθεί κατά 50% ο αριθμός μαθητών ανά τάξη κι υπάρχουν γυμνάσια που οι μαθητές παρακολουθούν όρθιοι τα μαθήματα, την Πορτογαλία όπου έχουν κλείσει σε πέντε χρόνια 2500 μικρά σχολεία αγροτικών περιοχών με τη σχολική αποτυχία να φτάνει το 40%, την «αποκεντρωμένη» από το 1999 ρουμανική εκπαίδευση, όπου η σχολική αποτυχία έχει τριπλασιαστεί και την Βρετανία με «την τραγική αμορφωσιά του 75% των αποφοίτων της κατώτερης μέσης εκπαίδευσης» και τα σχολεία να έχουν μετατραπεί σε διαφημιστικά κέντρα των χορηγών (έρευνα 2010, ΟΛΜΕ-ΚΕΜΕΤΕ).
Κι ας μην ξεχάσουμε τις νέες μειώσεις μισθών που φέρνει το ενιαίο μισθολόγιο (μέχρι κι οι υποστηρικτές του έχουν πάψει να φημολογούν για… αυξήσεις) ή την αυταρχικοποίηση του συστήματος, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων στους διορισμένους διευθυντές, την αύξηση του ωραρίου, την επιδείνωση των όρων των μεταθέσεων (π.χ. αναδρομικές αλλαγές στη μοριοδότηση και μηδενισμός μορίων μετά από κάθε μετάθεση), τη δαμόκλειο σπάθη της ατομικής αξιολόγησης και τη «σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας».
«Είναι δυνατόν για οποιαδήποτε κινητοποίηση να αποφασίζουν συνδικαλιστές ή δήμαρχοι ή γονείς ή ενώσεις γονέων να κλείσουν τα σχολεία για να διαμαρτυρηθούν;» Τάδε έφη Διαμαντοπούλου. Προφανώς για μια υπουργό που, με την πρωτοφανή υποχρηματοδότηση (2,75% του ΑΕΠ για την Παιδεία), έχει βάλει στόχο να διαλύσει τα απομεινάρια της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και να στείλει περισσότερους μαθητές στην ιδιωτική παραπαιδεία, κάθε είδους κινητοποίηση φαντάζει «παράλογη»! Δηλαδή οι δεκάδες χιλιάδες μαθητές που βγήκαν και ξαναβγαίνουν αυτές τις μέρες στους δρόμους για να υπερασπιστούν τα σχολεία τους, είναι ενεργούμενα των συνδικαλιστών και των δημάρχων! Αλλά αν δεν «δικαιούνται» να κινητοποιηθούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί για την Παιδεία, τότε ποιος «δικαιούται»; Μήπως η τρόικα ή οι έλληνες τραπεζίτες που ευνοούνται από κάτι τέτοιες «εξοικονομήσεις» που σκαρώνουν όλα τα υπουργεία;
Η απύθμενη αναίδεια της κυβέρνησης μας δείχνει ωστόσο τι φοβάται περισσότερο: τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις που μπορούν να ενώσουν εργαζόμενους, γονείς και νεολαία. Τους αγώνες ενάντια στις συγχωνεύσεις και τα υπόλοιπα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που μπορούν να γίνουν υπόθεση της κοινωνικής βάσης κι όχι γραφειοκρατικών συνδικαλιστικών ηγεσιών. Τώρα είναι η ώρα το εκπαιδευτικό κίνημα, μαζί με τους γονείς και τους μαθητές που ανακαλύπτουν καθαρότερα από ποτέ την κυβερνητική απάτη, να βγει πάλι μπροστά!
Μαζί με τα νοσοκομεία που πάνε επίσης για κλείσιμο, τα ΜΜΜ και κάθε άλλο κλάδο σε κινητοποίηση – να συναντηθούμε στους δρόμους.
ΔΕΝ «ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ ΜΑΖΙ» – ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ – ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ
ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ: ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ, ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ & ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΟΥ ΑΙΣΧΟΥΣ
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Αγωνιστική Συνεργασία
Εργατική Αριστερά
Κίνηση «Δ.Γληνός»
Ανένταχτοι Αγωνιστές